jueves, 31 de julio de 2014

Pastis de tonyina

Inauguro aquesta secció amb la primera recepta que li vaig ensenyar a la meva parella quan encara no sortíem, i que per nosaltres té un significat especial.

A més, es tracta d'un plat molt fàcil i ràpid de fer (a més de barat), amb el que pots quedar igual de bé si has d'anar a casa de la sogra o a un sopar amb amics...de fet, la meva sogra me l'ha copiat i el fa quan ha d'anar a casa dels seus amics...

Aquí va!

Ingredients (per a un pastís per unes 6-8 persones):

2 llaunes de tonyina en conserva
2 llaunes de pebrot vermell en conserva
1 llauna d'anxoves en conserva
3 ous
una mica de pa dur del dia d'abans o 1-2 llesques de pa bimbo
1 got de llet (200 cl)
1/2 got d'oli d'oliva (100 cl)
olives verdes (a gust)
una mica de ketchup (2-3 cullerades soperes) o de tomàquet fregit
pebre negre
orenga


Preparació: 


Escalfar el forn a 180º. 

Posar junts els ingredients: les dues llaunes de tonyina, una de les llaunes de pebrot vermell tallat a trossos no gaire petits, unes quantes anxoves (al gust, jo li poso unes 6-8 talladetes, que m'agraden molt), unes 6-8 olives tallades a trossos, la llet, l'oli, el pa, els ous, l'orenga i el pebre i triturar amb la batedora fins que quedi tot lligat. A mi m'agrada que quedi tot molt triturat perquè llavors, una vegada cuit el pastís, té la textura d'una mousse, però també queda molt bo si el tritureu poc, ja que així anireu trobant els ingredients a trossets.

Poseu una mica d'oli en un motlle (si és de silicona no cal) i aboqueu tota la preparació. Queda molt xulo amb un motlle tipus plum-cake, encara que jo aquesta darrera vegada ho vaig fer en un motlle rodó.

Ara toca decorar una mica el pastís: poseu per sobre les anxoves, les olives i el pebrot tallat a tires. Si voleu, també us podeu estalviar aquest pas i, una vegada fet i fred, el podeu decorar amb maionesa i posar-li aquests ingredients al damunt. Com vulgueu.

Ficar al forn aproximadament uns 30-40', fins que punxant amb la punta d'un ganivet aquest surti net. I ja estarà.

Te'l pots menjar calent o fred, ja veuràs que està boníssim!!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario